top of page

Proč 100 dní? Vracím se zpět!


Srazil mě náklaďák. Málem jsem nepřežil. Nyní, o tři čtvtě roku později, třech operacích, měsících rehabilitace a postupném navyšování tréninkových dávek to vypadá, že se mohu vrátit. Vrátit se zpět nejen do života, ale i k závodění. Mým cílem je si ode dneška za 100 dní opět připnout na záda číslo a postavit se na start.

Je to cesta, jejíž konec je nejistý, ale je sama o sobě cílem. Toužím závodit. A znovu vyhrávat. Dostat se na úroveň, kde jsem byl, a ještě výš. Chci se o svůj příběh a své pokroky podělit s fanoušky, ale také s lidmi, kteří se po ráně osudu vrací zpět do života. Přistupuju k tomu však s pokorou. Už vím, že i když se snažíte sebevíc, některé věci pod kontrolou zkrátka nemáte.


Jako třeba to, že vás srazí auto. Můžete jezdit po málo frekventovaných silnicích, s blikačkou i za denního provozu a dávat autům přednost, i když jste na hlavní silnici. Stačí však okamžik, nepozorný řidič nebo jen blbá náhoda. A může být po vás. Jsem vděčný za to, že jsem nehodu přežil. Že jsem se mohl naplno vrátit do normálního života a že i navzdory určitým trvalým následkům mám šanci pokusit se o návrat do pelotonu.


Nehodám předejít nelze, ale jsem přesvědčený, že se dá snížit jejich riziko. Na silnicích panuje zbytečná neohleduplnost mezi řidiči a cyklisty. Lidé v autech si často neuvědomují, jak moc nebezpečné je míjení cyklistů jen o centimetry a předjíždění v nepřehledných situacích. Pro mě je tohle téma v posledních měsících hodně aktuální. Rád bych situaci pomohl změnit k lepšímu. Třeba zavedením předpisu objíždět cyklisty s minimálním odstupem 1,5 metru, jako již je standardem v mnoha dalších zemích.


Teď to vypadá, že bych během února mohl naskočit do závodů. Od týmu mám maximální podporu. Nemusel jsem nutně stihnout závěr sezony ani se připravit na první závody té příští. Vážím si toho, v profesionálním sportu to rozhodně není pravidlem. Veškerou energii tak můžu směřovat k tomu, abych se dal kompletně do pořádku. A zvýšil šance, že se vrátím v plné síle. Pokud vše půjde podle plánu, přesně za 100 dní opět připnu závodní číslo a postavím se na start po boku naší vlčí smečky. 


Držte mi palce.

961 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Parádní výkon na Liege - Bastogne - Liege

Zima, déšť, 256 kilometrů a téměř 5 tisíc výškových metrů před námi. Přesto jsem se na startu La Doyenne - nejstarší klasiky usmíval. Tušil jsem, že to bude dobrý den. Poslední dny jsem se cítil skvěl

Jsem zpět!

Anchor 1
bottom of page